Категории

  • Категории
  • Shop
  • Печени ядки
  • Сурови ядки
  • Сушени плодове
Позвънете0888704691

"Вкусна ядка" ще инвестира 5 млн. лв. в трета фабрика в Лозен

"Вкусна ядка" ще инвестира 5 млн. лв. в трета фабрика в Лозен

"Вкусна ядка" ще инвестира 5 млн. лв. в трета фабрика в Лозен

[Вкусна ядка]

Софийската компания "Вкусна ядка" ще инвестира 5 млн. лв. в нова фабрика в Лозен, която ще бъде трета за дружеството. Инвестицията е съфинансирана от Програмата за развитие на селските райони със субсидия от 3.910 млн. лв., а останалата част са собствени средства. Част от сумата е предвидена и за развитие на фирмените брандове, съобщи за "Капитал" търговският директор на дружеството Александър Иванов.

Новото строителство


АБОНИРАЙТЕ СЕ ЗА КАПИТАЛ

Строителството ще започне в средата на тази година. "Фабриката ще е с разгъната площ 1500 кв. метра и ще работи с модерна технология за почистване на орехи и печене на ядки, ще бъдат изградени и цехове за сушене на плодове и за пакетиране", уточни Александър Иванов. Очаква се инвестицията да увеличи значително производствения капацитет на дружеството и да осигури поне 20 нови работни места.

През есента на 2013 г. "Вкусна ядка" получи отличието "Инвеститор на годината", след като вложи 4 млн. лв. за изграждане на пакетираща фабрика в Лозен с годишен капацитет 1200 тона и обща застроена площ 1500 кв. метра. Половината от стойността на инвестицията беше субсидия по Програмата за развитие на селските райони, а останалата с банков кредит.

Компанията има фабрика и в област Силистра, където разполага и с 8000 декара собствени слънчогледови посеви и силози.

Продукти и продажби

Основните брандове на дружеството са "АЯ" за ядки и "Нъти" за дражета. В продуктовата гама са включени над 50 вида сурови и печени ядки, семена и сушени плодове, които се предлагат в пакетчета от 60 до 160 грама и в разфасовки от половин и един килограм. Фирмата продава в хипер- и супермаркети, както и в квартални магазини, чрез най–големите дистрибутори в страната и чрез 15 свои търговски представители.

Компанията внася сама 80% от ядките, използва и български, сред които слънчоглед, тиквено семе, орехи. Освен това изнася суровини за Мексико и САЩ. "Работим само и единствено с висококачествени продукти, не предлагаме ядки с различно качество спрямо търсенето на пазара. Пакетираме и за собствените брандове на някои търговски вериги и бележим стремглав ръст на продажбите в ХоРеКа канала. Ние сме първата и единствена засега фирма производител с мобилно приложение за ядки", коментира Александър Иванов.

Компанията

"Вкусна ядка" е основана през 2011 г. с основен предмет на дейност печене и пакетиране на ядки и семена в потребителски опаковки. Според документи от януари т.г., публикувани в Търговския регистър, крайни собственици на компанията са Елена Красимирова Статкова и Цветанка Вълчева Попова.

Последният публикуван в регистъра годишен финансов отчет показва, че общите приходи от дейността на дружеството за 2017 са 5.070 млн. лв., а печалбата 130 хил. лв. "За 2018 г. фирмата отбелязва 48% ръст на приходите - резултат от стратегията за развитие на брандовете ни. Инвестираме в реклама, в маркетингови активности, в пазара. За 2019 г. смятаме да постигнем още поне от 19% до 22 % ръст на продажбите", заяви Александър Иванов.

Пазарът

Според данните в "Регал 500" - специално издание на "Капитал", през 2017 г. дружествата, които оперират на пазара на ядки и сушени плодове, общо са декларирали приходи на стойност почти 361 млн. лв. (с 67% повече от 2016 г.). Годината е била успешна и за износа, който е скочил с 80%. По сегменти най много (+150%) се увеличават продажбите на сурови и белени ядки (включително фъстъци) и слънчогледово семе, следвани от печените и осолени ядки и семена (без фъстъци), които бележат 42% ръст, но са генерирали най-много приходи за 2017 г. – 162 млн. лв. С почти 99% са нараснали и продажбите на сушени плодове, малко над половината от които са от износ, а печените фъстъци регистрират 50 млн. лв. оборот. За 2018 г. все още няма официални данни за приходите на компаниите.

"Топ продажби се реализират вече с брандове, които определено акцентират върху качеството, евтините брандове свиват пазарния си дял. Все повече се търси качествен, а не на евтин продукт при ядките и тази тенденция ще се засилва", прогнозира Александър Иванов.


Запишете се за нашите промо оферти